2012. augusztus 4., szombat

Liebster Award

Molyon kaptam egy nagyon kedves díjat Onamsiktól, akinek ezúton is köszönöm! Sietek is válaszolgatni a kérdésekre, mert nagyon érett már egy tag egyébként is, így nyáron különösen szeretek beszélni, főleg magamról, mert most még jó kedvem is van. Szóval ő most pont jókor jött, nem győzök eléggé hálás lenni. :)

A szabályok:Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
11 embert meg kell jelölni és linkelni
Nincs visszaadás/visszajelölés


Első körben a nekem feltett kérdésekre válaszolok, hátha az ihletet fog adni a random dolgokhoz. :)1. Hány könyvet olvasol egyszerre? Egy könyvnek szenteled minden figyelmedet, vagy szeretsz egyszerre többet olvasni?
Sokáig nem próbálkoztam, csak egyszerre egy könyvvel, ez még zsenge könyvmoly koromban volt. Azóta sem tartom magam igazi molynak, de jó úton haladok felé, mert imádok olvasni, egyszerre több könyvet is, amik nem feltétlenül regények, mert bizony van olyan sanyarú sorsom, hogy tankönyveknek is neki kell esnem néha maratoni jegyzetelés céljából, de ezt csak azért említem meg, mert félek a még hátralévő egy gimnáziumi évemtől és a szeptembertől. Tudom én, hogy más sem szórakozásból güzül éjjel-nappal. :)
Nem olyan rég iratkoztam be a könyvtárba is, ami még dob egyet az olvasási rátámon, mindig próbálom őket elolvasni határidőre, de mivel van köztük hosszabb és rövidebb, illetve mindig több különböző műfaj áll az éjjeli szekrényemen, kedvem és energiám szerint választok körülük. Olyan is van, főleg szépirodalmi műveknél és kötelező olvasmányoknál, hogy hónapokig félre teszek egy könyvet, mert nem illik az aktuális időszakomhoz. Szeretem ezt a módszert, nekem való, mint szétszórt molykezdeménynek. :)
2. Ki a kedvenc íród és mi fogott meg benne?
Legfeljebb kedvenc könyveim vannak, de olyan író, akitől rendszeresen olvasok, kevés akad, talán Fejős Éva ilyen egyedül, akinek minden évben karácsonyra megkapom egy regényét, így már szép számmal összegyűltek. Szeretem a pihentető, különösebb odafigyelést nem igénylő olvasmányokat tőle, de nem állítom, hogy oda lennék magáért a munkásságáért. Ha mindenképp kell említenem egy nevet, akire felnézek, mint íróra, az Agatha Christie lehet, mert mindig be tud csapni és nagyon szeretném megtudni, hogy hogyan csinálja. :)
3. Mi a fontos számodra egy jó könyvhöz? (pl. a történet, az író stílusa, műfaj, hosszúság, stb.)
Nagyon fontos, hogy láthatóan, olvashatóan tisztelje az olvasóit, bár ez minden író alaptulajdonsága kellene, hogy legyen. Sajnos a túlhype-olt írók hajlamosak elfelejteni, hogy értünk dolgoznak, van néha ilyen érzésem. A másik, hogy a jó történettel és a fordulataival folyamatosan fenn tudja tartani a figyelmem: az a jó könyv, ahol egy oldal sincs, amin csak elkalandoznék vagy lassítanék. Ilyen könyvekkel nem sűrűn találkozom, de Natsuo Kirino Kínja, vagy Ken Follett A titánok bukása című műve megközelíti: tudja, hogy mi kell az olvasójának, játszik velem, de szigorúan úgy is tekint rám, mint játszótársára. Nevezzetek perverznek. :)
4. Melyik volt az a könyv, ami annyira nem tetszett, hogy nem tudtad végigolvasni? (Már ha egyáltalán volt ilyen.)
Sajnos volt, előbb Coelhótól a Veronika meg akar halni, majd Isamu Fukuitól a Truancy. Míg előbbinek újraolvasásával kacérkodom, az utóbbi, ha a sajátom lett volna, máglyán kötött volna ki. Értékelhetetlen könyv volt, nagyon utáltam. A legutálatosabb könyvet viszont végigolvastam, az pedig Móricz Árvácskája volt. Nem szeretek egy mű alapján ítélni, de ezen a szemeten produktumon annyira felhúztam magam, hogy biztos vagyok benne, hogy többé még csak Móricz közelébe sem megyek.
5. Inkább könyvtárba jársz, vagy inkább megveszed azokat a könyveket, amiket el szeretnél olvasni? (esetleg más egyéb verzió, pl. e-book, kölcsönkéred ismerőstől, stb.)
Mindegyik jellemző. Most nyáron, hogy tudom, hogy van időm sokat olvasni és betartani a határidőt, a könyvtárt részesítem előnyben, év közben pedig kölcsön kérek ismerősöktől, vagy a sajátjaimat olvasom el. Ez utóbbiakat egy évben egyszer, karácsonykor szerzem be nagy mennyiségben, mert a rokonok, akik nem tudják, mit adjanak, automatikusan kapnak egy könyves kívánságlistát. E-bookot és hangoskönyvet a rövidebb művek esetében olvasok, mert külön olvasóm nincs hozzá, laptopon olvasni pedig nem mindig kényelmes.
6. Melyik az a könyv, amit már régóta tervezel elolvasni, de mindig csak halogatod?
Az Üvöltő szelek. :)
7. Mely könyveket kedveled jobban, amiket egy külső mesélő mond el, vagy amikben a szereplők szemszögéből van leírva a történet?
Ha a történetvezetés jó, teljesen mindegy az idő és a személy is, de általában jobban beválnak a külső mesélős, múlt idejű írások. Nekem nem tart sokáig megszokni az új szemszögeket sem, úgyhogy emiatt semmitől sem zárkózom el. :)
8. Melyik könyv szerinted az, amit mindenkinek el kéne olvasnia? Miért?
A Pál utcai fiúk, mert a legjobb kötelező olvasmány. :) Bár nem adnám hülyéknek és életképteleneknek a kezébe, de nagyon ajánlanám a Battle Royalet Takamo Koshun tollából mindenkinek, aki szeretne elmélyülni, felfogni és emészteni, mert egyszerűen zseniális, bámulatos pszichológiával és gyors történetvezetéssel. Határozottan több lettem vele. :)
9. Hogy veszel könyvet? Csak azt veszed meg, amit már előtte hosszas mérlegelés után kiválasztottál, vagy csak bemész a könyvesboltba azzal a címszóval, hogy majd találsz valamit, ami tetszik?
Mint mondtam, magamnak nagyon ritkán veszek könyvet, mert a kívánságlista működik nálam a legjobban, de akciók alatt szoktam találni véletlenül is kedvemre való könyveket, ilyenkor az áruk miatt nem hezitálok sokáig. A "majd csak találok valamit" módszer a könyvtárban működik nálam.
10. Puha vagy keménykötésű könyv?
Inkább puha.
11. Volt-e már könyvvel kapcsolatos álmod? Ha igen, mi volt az?
Biztosan volt, de most egyet sem tudok felidézni sajnos. =/

11 random dolog magamról.
1. Nagyon szeretem a zenéd, különösen a szimfonikus metált és a musicaleket. Istenítem az Epicát és a Nigthwisht, de természetesen minden előadó érdekel a műfajban.
2. Teás papírokat és képeslapokat gyűjtök.
3. Életem legtartósabb szerelmét valószínűleg a macskámmal alakítottam ki. :)
4. Hangulatember vagyok, öntelt és hisztis, de fejlődőképes.
5. Nagyon szeretek énekelni, de sosem tanultam, úgyhogy bőven van még hová fejlődnöm.
6. A hosszú, ápolt hajú férfiak ragadják meg a figyelmem a leggyorsabban. Taszít az ápolatlanság.
7. Tömegközlekedési kísérleteket leggyakrabban vonattal teszek.
8. Nagyon szeretnék egyszer egy saját szaunát, egy kandallót, egy macskát és egy minimalacot. És egy jó férjet.
9. Nem tudok főzni, de a tojás elkészítését minden módon űzöm, heti rendszerességgel.
10. Koffeinista vagyok, hosszú kávét tejjel, cukor nélkül iszom.
11. Nem vagyok hazug, de nem ígérek semmit.


A 11 drága, akik reményeim szerint még nem kapták meg a díjat és szakítanak rá némi időt, legalább azért, mert nyár van. Ők mind jobban érdekelnek engem emberileg, nem pedig, mint bloggerek, ezért kapják ők a díjat, még néhányan nem is olyan aktívak, mint illene - de legalább olyan érdekesek.

1. Jenci
2. Réka
3. Suhanc
4. Audrey
5. Bóbita

6. Tékozló Angyal
7. Shaina
8. Csongi
9. Dia
10. Naoko
11. Lidia


Én, mivel Molyon kaptam a díjat és a kérdéseket, természetesen könyvekkel kapcsolatban válaszolgattam, de nem láttam sehol kikötve, hogy folytatni kellene ezt a hagyományt, ezért más irányba próbálok kacsingatni a kérdéseimmel.

1. Miért kezdtél el blogolni? Beváltotta a blogod a hozzá fűződő reményeidet?
2. Mi a legértékesebb tulajdonság a számodra egy emberben?
3. Gyakran szórakoztatod magad idilli képekkel, sokszor vágyódsz el?
4. Mi a kedvenc italod?
5. Mi a véleményed a művészetről?
6. Fontos neked az idő?
7. Hogy képzeled magad húsz év múlva?
8. Mi az, amit az emberek vagy szeretnek, vagy utálnak? Mi jut eszedbe először?
9. Sokat olvasol?
10. Szerinted a pénz boldogít?
11. Gyűjtesz valamit?


Hát ennyi. :) Még egyszer köszönöm a díjat Mesinek, a többiektől pedig remélem, hogy lesz idejük és kedvük válaszolni a kérdéseimre, de legalább, hogy folytatják azt, amit csinálnak a blogon és az életben, mert van bennük valami elragadó.


2 megjegyzés:

  1. ...mi az oka, hogy az Árvácska nem tetszik? Nagyon kíváncsi lennék rá.
    ...milyen módon gyűjtöd a teás papírokat? Azaz fajtára (minőségre) vagy mennyiségre mész?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Késve, késve válaszolok, ne haragudj. :)
      Az Árvácskának már a témája sem tetszett, illetve az, ahogy Móricz tálalta. Végig úgy éreztem, hogy rám akarja erőltetni, hogy sajnáljam szegény kislányt, hogy érezzem át, milyen rossz is egyes gyerekeknek. Biztos megérintett volna, ha más oldalról közelíti meg. Így olyan volt, mintha szándékosan "szárazan" írna, és mögötte "csöpög", nem tudom, ez mennyire érthető. Az "álszerényhez" tudnám a legjobban hasonlítani.
      A vége, a tragédia... azon pedig nevetni tudtam csak. Hogy végig sajnálja a kis főhősét, aztán egyszer csak...
      Lehet, hogy velem van a baj, hogy nem adtam neki több esélyt, de szerintem néhány mumus még belefér és nem lehet megkövezni, ha a továbbiakban messze elkerülöm Móricz munkásságát, de legalább is az Árvácskát. :)
      A teás papírokat mindkét módon gyűjtöttem egy darabig: amit találtam, félretettem és mindből egyet külön albumba is rendeztem. Mostanában már kevés "papíros" különlegességgel találkozom, úgyhogy kevésbé lelkesen vadászom, de ha találok még olyat, ami nekem nincs meg szállodákban, utazáson, biztosan elteszem. :)

      Törlés